Tegnap kiküldtem a szerződést a beszállítónknak. Ma már hívott is, hogy aláírta. Boldogan vittem a főnökhöz, már csak alá kell írnia, és…
„Ez micsoda?” – kérdezte halkan a főnököm, miközben néhány pillanat alatt a homloka tetejétől a nyakáig elsápadt. Kattog az agyam, nézem az oldalt, ahol a keze megállt…Úristen, ez egy régi verzió, amiben az előző projekt ára van benne.”
Ugye ismerős a sztori?
Egy cég napjainkban ezernyi kihívással néz szembe: Jogszabályok, törvényi előírások, belső üzleti logika, logisztika, dokumentáció, alkalmazottak kezelése. Egy cégvezető élete gyakran arról szól, hogy 0-24 órában próbálja megmenteni a céget, pótolni mindenkit. A cégvezető lényegében problémamegoldó, kríziskezelő, hibaelhárító. Futunk az események után.
A következőkben arról szeretnék majd írni ebben a blogban, hogy mi a minőség, mi a minőségirányítás, mit jelent az ISO és hol tartunk Magyarországon a minőségszemléletben, mit tehetünk mi azért, hogy a minőséget a szolgálatunkba állítsuk és a minőségszemlélettel sikeresebb cégvezetők, alkalmazottak, emberek legyünk.
A magyar nyelv csodálatos, kifejezőbb, mint száz másik. Amikor érzelmeket akarunk kifejezni és a részletek finom összefüggéseinek hangulatára akarunk ráérezni. Íróink, költőink sokasága mutatott rá nyelvünk kimeríthetetlen lehetőségeire. „Mama” – írta József Attila, és én ma is megborzongok, amikor sorait olvasom. Szeretem a magyar nyelvet. De amikor a lényeget kell kifejezni vele, akkor mindig hadilábon állunk. Azt mondjuk minőség, de mindenki mást ért alatta, és többnyire nem azt, amit az üzleti terminológiában jelent. MINŐSÉG-ről beszélünk, de külön meg kell magyarázni, mit értünk alatt. Mert valójában MEGFELELŐSÉG-ről van szó. A termék minősége valójában a termék megfelelőségét jelenti, a folyamataink minősége valójában a folyamatok megfelelőségét firtatja.
Az üzleti definíció szerint a minőség az elvárt igények és elvárások kielégítését jelenti. Azt vizsgálja, hogy egy termék MEGFELEL-e az elvárt igényeknek és elvárásoknak, egy adott folyamat MEGFELEL-e az elvárt igényeknek és elvárásoknak?
Hogy ez pontosan mit jelent, és mit jelent a minőségszemlélet, arról fogok írni a következő posztomban.
U.i.: Nem szeretem a kávét.
0 hozzászólás