A blog a Web 2.0, avagy webkettő egyik nagy vívmánya, és egyben olyan eszköz, amely kiválóan alkalmazható az online marketingben.
Ha ma valaki online marketing stratégiát dolgoz ki, nem a hagyományos reklámmarketing elvei szerint teszi azt – jó esetben. Megtanulhattuk, hogy ha megpróbáljuk lenyomni a vásárlók torkán a termékünket, kevéssé leszünk hatékonyak.
A poszt végén statisztikákkal bizonyítjuk, hogy a blog ellenben miért hatékony.
Kreativitással és kitartással persze érhetünk el sikereket, de csak korlátozottan, és számtalan dolog fog minket hátráltatni a reklámfásultságtól kezdve az elkerülhetetlen óriási meddőszórásig.
Ma már hosszú távra tervezünk, fél-egy éves kampányokban gondolkodunk néhány hét helyett. Arra koncentrálunk, hogy növeljük a brand láthatóságát, megerősítsük a márkát, annak szakmai elismertségét, és egyben egy stabil tábort alakítsunk ki. Erre pedig a céges blog kiváló eszköz.
Ezért népszerű egy blog:
A rutinos tartalomfogyasztók megszokták, hogy míg a blogok egy része személyes, a legtöbbek számára értéktelen tartalmakkal foglalkozik, sok helyütt valóban értékes információkat, jól kidolgozott írásokat, szakmai tanácsokat, érdekességeket találnak.
A blog vezetése egyszerű: a posztok minimális energia-befektetéssel létrehozhatóak és publikálhatóak (például egy PR-cikkhez képest), egyszerre akár több, ingyenes felületet is használva.
Itthon például a blog.hu kiváló terepet biztosít a céges blogok számára, már csak azért is, mert a minőségi posztoknak bármikor megvan az esélyük, hogy kikerüljenek az Index oldalaira. Mi sem véletlenül üzemeltetjük másodlagos blogunkat ebben a rendszerben. 🙂
Blogban mondom el
A blog interaktív: a felhasználóknak azonnal lehetőségük van a vélemény- és tetszésnyilvánításra, megosztásra, beszélhetnek egymással, kérdéseket tehetnek fel, melyeket mi azonnal megválaszolhatunk, így elérhetőbbé válunk, kommunikációnk pedig személyesebbé.
És az sem lényegtelen, hogy a blogok remekül optimalizálhatóak a keresőrobotok imádják a blogos tartalmakat (megbízható oldalak, nagy forgalom, rendszeres és releváns tartalmak és így tovább).
Mi hasznod van ebből?
Mit ad egy blog, ami kézzelfogható előnyt jelent neked a cég életében?
A lehetőségeid nagyon szélesek. Növelheted szakmai ismertségedet és elismertségedet azzal, hogy olyan témákról írsz (edukálsz), amelyek sokakat érdekelhetnek. Amelyek kapcsán kérdések merülnek fel (érdemes olvasgatni a szakmai fórumokat!). Kialakul egy visszatérő, stabil olvasótáborod, akik jó megismerik a brandet, és ha szükségük volna egy szolgáltatásra/termékre, te jutsz majd eszükbe, nem a konkurensed.
Kapcsolatot tarthatsz célközönségeddel, potenciális vevőiddel. Kiváló linképítést folytathatsz a szakmai véleményvezérekre hivatkozva – értékes, érdekes anyagaid egészen biztosan kapnak majd backlinkeket jelentősebb oldalakról is.
És persze piackutatást is végezhetsz akár. Mivel van egy közönséged, akik érdeklődnek a te területed iránt, rengeteg adatot gyűjthetsz be, akár szavazások segítségével is. Felhasználó statisztikákat gyűjthetsz, kérdéseket tehetsz fel és így tovább.
Szempont természetesen az is, bár nem elsődleges, hogy a blog a forgalom egy részét átcsatornázza céges weboldaladra, tehát közvetlenül is nyerhetsz konverziókat – de ez inkább mellékes előny.
Tényleg működik, vagy ez csak porhintés?
Igen, tényleg, bizonyíthatóan. A Hubspot szerint azok a B2B értékesítők, akik blogot használnak, 67 százalékkal több leadet generálnak, a pozitív megtérülés (ROI) esélye pedig a 13-szorosára nő.
Hogy mennyire lehet hatékony a linképítés? A blogolással foglalkozó vállalatok 97 százalékkal (!) több hivatkozást kapnak oldalaikra, mint azok, akik kihagyják ezt a lehetőséget.
Minél gyakrabban blogolsz, annál valószínűbb, hogy vásárlókat szerzel. Csak időt és energiát kell befektetned, semmi mást – vagy akár ki is szervezheted az egészet.
(Forrás: B2C)
És a „mellékhatás”, az oldalad forgalmának növekedése sem elhanyagolható: a blogoló cégek weblapjait 55 százalékkal többen keresik fel.
A számok egyértelműen bizonyítják, milyen erőteljes eszköz a blog egy vállalat kezében, legyen akár hatalmas multi, feltörekvő startup vagy KKV. A kérdés csak az, hogy miért ragaszkodnak még mindig oly sokan a régi, pazarló módszerekhez ahelyett, hogy okos tartalommarketinggel erősítenék a brandjüket.
0 hozzászólás