Honlapszerkezet: adj, kínálj, ne légy erőszakos

Írta: NetMasters

2014.12.28.

Ha azt akarod, hogy látogatóid az oldaladon maradjanak, átkattintsanak más tartalmaidra, később vissza is térjenek, akkor az oldalt úgy kell kialakítanod, hogy kényelmesen kiigazodhassanak rajta. Egyszerű és könnyen kezelhető weboldalra lesz szükséged, amely nem ejt zavarba senkit.

Tökéletes recept nincsen arra, hogy pontosan milyen a megfelelő weblapszerkezet – ez múlhat a dizájnon, a célközönségen, a témán és még rengeteg tényezőn. Lehet, hogy egy nagyméretű grafikákkal és képekkel operáló felület az ideális, lehet, hogy a szöveges megoldással több embert hódíthatsz meg, ezt elsősorban a tapasztalat, az elemzések mutatják majd meg.

Annyi biztos, hogy látogatóid akkor fogják az oldaladat szívesen olvasni, hogy ha nem tévednek el rajta, és ez csakis rajtad múlik. Úgy kell megtervezned az oldalt, hogy a látogató az őt érdeklő tartalmakat egyetlen kattintással elérhesse, kérdéseire könnyedén választ kaphasson, és ne riadjon el például a hirdetésektől sem.

Releváns, ténylegesen elérhető oldalak

Érdemes tehát olyan funkciókat alkalmaznod, amelyek a hasonló tartalmakat vagy éppen kapcsolódó szolgáltatásokat, releváns termékeket nem zavaróan, de könnyen elérhetően felajánlják egy-egy oldalon, és olyan keresőt használnod, amely képes gyorsan és egyszerűen megmutatni a látogatónak, amire kíváncsi.

Arra is figyelned kell persze, hogy a Google is szeresse az oldalt – a keresőmotor általában az egyszerűbb felépítésű weblapokat kedveli, amelyeken sok a valóban releváns belső link, és – ami talán a legfontosabb – ahol nincsenek hibaoldalak. Rendszeresen ellenőrizd, hogy nincsenek-e oldaladon halott linkek, 404-es üzenetet dobó belső hivatkozások mert ezek nem csak a felhasználót kedvteleníthetik el, de a találati listán kivívott helyezésedet is ronthatják.

A kontenthez tervezz

Hogy milyen elrendezést érdemes választanod, elsősorban a tartalomtól függ – szöveges tartalmak esetén egy blogszerű, vagy akár egy hírportálhoz hasonló, többhasábos elrendezés lehet az ideális, míg ha multimédiás tartalmakat posztolsz elsősorban, akkor egy olyan megoldással jársz jobban, amelyik a lehető legtöbbet mutatja a friss kontentből. Készíthet végtelenül scrollozó weboldalt is – ez mobilokon, okostelefonokon böngészők számára tetszetős megoldás lehet, azaz növelheti bizonyos célcsoportok számára a felhasználói élményt, ugyanakkor keresőoptimalizálási szempontból nem jó megoldás. A scrollozva folyamatosan betöltődő tartalmakat ugyanis a keresőrobotok nem olvassák be.

A lényeg minden esetben az, hogy olyan szerkezetet adj az oldanak, amely arra ösztönzi a látogatót, hogy átkattintson, tovább maradjon az oldalon és könnyen eljusson oda, ahová akar – vagy éppen, ahová te akarod. Ne erőszakolj rá bonyolult menürendszert vagy minden oldalon felugró ablakokat, csak finoman vezetgesd a cél felé.

Olvasd el ezeket is:

Kommenteld meg jól:

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .