Új eszközök és tervek a marketinghez

Írta: NetMasters

2018.07.20.

Mint azt bizonyára rendszeres olvasóink észrevették, elhanyagoltuk a teendőink mellett a blogolást. Tervezve nem így volt, de így alakult. A közeljövőben viszont pótolni fogjuk az elmaradást. Több, mint 40 anyag van 50% feletti készültségben, illetve további több tucat piszkozati, vagy még nem ütemezett formában.

Mi is történt velünk az elmúlt hónapokban, s mik a jövőbeni tervek? Lássuk őket röviden:

Decemberben eltöltöttünk spanyol partnerünknél egy hetet, melyről 2 írást is fogunk közölni rövidesen. Az egyik szakmai lesz szigorúan, a másik inkább élményekről fog szólni, amolyan “turistás” anyagnak készül. Kitérünk majd ottani üzleti és céges közegre, a kinti informatikai érdekességekre, míg a másikban a helyi ételeket, a tengerpartot, illetve a pihenést helyezzük előtérbe. Kicsit szokatlan anyagok itt a blogon, de többen kértétek, hogy ilyesmit is olvasnátok.

2018-ban célegyenesbe fordult egy nagyobb tervünk, melynek hála, megújításra kerül a teljes céges eszközparkunk. Erről is fogunk írni, miért, milyet és mennyiért vásároltunk. Hogyan jutottunk erre a döntésre, milyen szempontokat vizsgáltunk meg, milyen gépeket és szoftvereket próbáltunk ki, és mindent, ami fontos. Elöljáróban annyit, hogy Supermicro gépparkot választottunk és a beruházás értéke a lezáráskor meghaladja a 20 millió Ft-ot.

Szakítottunk az eddigi hibrid felépítéssel (mely SDD+HDD+RAM kombinációra épült), s a továbbiakban a kiszolgáló szerverekből a HDD-ket száműztük, csak és kizárólag SDD-ket használunk. Ez alól természetesen kivétel a mentéseket végző és tároló géppark, ott maradtak a mágneses alapú HDD-k, de ott is jelentős fejlesztéseket végeztünk. Ennek eredményeképpen az eddigi, napi egyszeri mentéseket napi 2x-ire növeltük file alapon is, s természetesen a snapshot is maradt. Ehhez eszközöltünk beruházásokat is, ugyanis kellett egy új, 96 TB tárhelyet fogadni képes eszközt beszereznünk az igények kiszolgálásához, valamint a meglévő gépparkot is modernizáltuk. Felhagytunk azzal a gyakorlattal is, hogy utólag rendelünk memóriát és más bővítéseket a gépekbe, s már a rendeléskor maximumra pakoltuk a használható processzorokat és memóriát is. Gyárilag tele rendeltük az összes redundanciát biztosító komponenst. Ugyanígy tettünk a tápegységekkel és minden mással is, természetesen azok is redundánsak. Készült videó is, de erről majd később.

Januárban megvásároltuk az Archi-Host Kft. domain- és tárhely üzletágát, s elkezdtük a költözés előkészítését. Átnéztük a meglévő ügyfélállományt, megterveztük a majdnem 20 szerver cseréjét és költöztetését, adminisztratív munkákat végeztünk, amennyire csak lehetett, előre terveztünk és készültünk.

A szervergyártókat érintő ellátási problémák miatt (pl. Intel processzorok hibája miatti készlet kiürülés, SSD és memória modulok hiánya stb.) és sajnos jelentős áremelkedés után pár hét késéssel ugyan, de március közepére megérkeztek a megrendelt eszközeink.

A neheze csak ezután következett, ugyanis beüzemelés, tesztelés, telepítés, próbák, mérések és megannyi lépés után neki kellett fogni és el kellett kezdeni a migrálást. Csak hogy érzékeltessük a nagyságrendet:

  • Több mint 20.000 domaint és aldomaint érintett a művelet
  • A tervezett munka 3 hónap volt, ami a végére 4-re növekedett
  • Értesíteni kellett mindenkit, ez sem bizonyult egyszerű feladatnak, ugyanis jó néhány elérhetőség megváltozott időközben, amit az ügyfelek elfelejtettek jelezni. (Pl. megváltozott telefonszám, e-mail-cím stb.)
  • Mindezt úgy, hogy 4-5 ember teljes munkaidejét a fenti időszakban kitöltötte, illetve az adatok ezen időintervallumok között is másolódtak, szinkronizálódtak.

A fenti fejlesztések szükségessé tették az eddig DNS rendszer átalakítását is. Az eddigi 2 magyar helyszínt kibővítettük 2 továbbival: Bécsben (Ausztria) és Amszterdamban (Hollandia) álltak fel új gépek, s a továbbiakban még tervben van egy Chicago-i gép (USA) is.

Elkezdtünk készíteni egy 1000 kérdésből és válaszból álló saját WIKI rendszert is, melyben domain, tárhely, VPS, szerverek, CMS rendszerek és megannyi más témakörben fogunk naprakész segítséget biztosítani. A béta verzió még az ősszel élesítésre fog kerülni.

Kinőttük az eddig használt ISPConfig nevű rendszert is. Ezt több hónapos tesztelést és elemzést követően i-MSCP szoftverre cseréltük. Beszereztük hozzá természetesen a True Crypt SSL kulcsokat biztosító részt is, illetve az alábbi PHP verziók között is lehet váltani: 5.2, 5.3, 5.4, 5.6, 7.0 és 7.1. A későbbiekben bővíteni fogjuk a listát, amint stabil és problémamentes verziók lesznek elérhetőek.

Elkészültek a GDPR kompatibilis regisztrációs lapok, ASZF és szerződés verziók is, ezekről hírlevelet küldünk a jövő héten, s ezzel egyidőben elérhetővé tesszük a fájlokat is.

Vásároltunk GoPro kamerát és egy Blue Snowball mikrofont is, melyekkel podcasteket és további videókat fogunk készíteni. Lesznek meghívottak is, akik egy-egy téma szakértőiből kerülnek majd ki, s igyekszünk mi is majd rendszeresen beszámolni minden lényegesebb és érdekesebb történésről. Nem kívánunk viszont mindenféle, hozzánk szorosan nem kapcsolódó dolgokról beszélni, ezért előre láthatólag havi 1 adás várható, kezdetben legalábbis. Ősszel jön az első.

Beüzemeltük az új központi telefonunkat. Már hívható a +36 30 923 4660 számon, de még a menü és a szövegek felmondás és készítés alatt vannak. Még hó vége előtt 100%-osan üzemelni fog. Segítségével közvetlenül elérhetőek lesznek az egyes területek, mint pl: általános-, műszaki, pénzügyi segítség, vagy akár a hibabejelentés.

Attól hogy nyár van még töretlenül folyik a munka, s készülnek az új fejlesztések is. Ilyenek várhatók a teljesség igénye nélkül:

  • Újraírjuk a domain rendszert kiszolgáló és kezelő CashMaster rendszerünket
  • Testimonial gyűjtő kampányt indítunk értékes nyereményekkel
  • Képzéseken, workshopokon és konferenciákon veszünk részt
  • Fejlesztjük a saját weboldalunkat is
  • Kibővítjük az oktatóanyag sorozatunkat, s a régi részeket is újraírjuk az eddigi újdonságokat és tapasztalatokat feldolgozva, s ehhez külső szakértőket is igénybe veszünk!
  • Elkezdtünk dolgozni egy saját magazinon, a terveink szerint még decemberben megjelenik az első szám
  • Természetesen pihenni is fogunk azért 😀

Ha lenne tippetek, ötletetek, akkor szívesen fogadunk visszajelzéseket akár arról, mire lenne szükségetek, vagy miket javítsunk, akár arról, mikről olvasnátok itt a blogban, vagy miről hallgatnátok podcastet.

Olvasd el ezeket is:

Kommenteld meg jól:

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .