Webáruházak konverziójának növelése – első rész

Ha webáruházat üzemeltetsz, valószínűleg elég sokat jár azon az agyad, hogy hogyan tudnád felpörgetni az eladásokat. A mágia egyik összetevője a konverziós ráta növelése, vagyis hogy az áruházad látogatói közül a nézelődés helyett minél többen vegyenek is tőled valamit!

Most induló sorozatunkban olyan módszereket mutatunk neked (sokszor konkrét példákkal alátámasztva), melyekkel növelheted webshopod konverziós rátáját, így végeredményben magasabb profitot érhetsz el. Az alapoktól indulunk, és haladunk a finomabb eszközök felé, így mindenki találhat majd benne hasznos segítséget!

Sorozatunk webáruházak konverziójának növeléséről

Sorozatunk első részében tehát azokkal az összetevőkkel fogalkozunk, melyek egy webáruház működésének legalapvetőbb elemei. Ha ezek nincsenek rendben, akkor nem is nagyon érdemes továbbmenni a konverzió fejlesztésével. A látogatók úgyse fognak továbbmenni a vásárlással…

Fontos megjegyezni, hogy az ebben a részben taglalt módszerek minden e-boltra érvényesek. Ezzel szemben a sorozat későbbi részeiben már előfordulhatnak olyan apróbb trükkök, melyek egyes áruházaknál eredményesek lehetnek, míg más boltok vásárlóit teljesen hidegen hagyják. De mivel a puding próbája az evés, érdemes ezeket is majd kipróbálni, tesztelni.

Alapvető követelmények, hogy vásároljanak a webshopodból

Na de térjünk vissza az első részhez!

Nem most fogjuk feltalálni a spanyol viaszt. Minden webáruház két legfontosabb eleme a termékfotók, illetve a termékleírások.

A potenciális vásárlók nem ott kezdik a vásárlást, hogy elolvassák az adatvédelmi nyilatkozatot, vagy a vásárlási feltételeket. Ránéz a kínálatodra, és két pillanat alatt eldönti, hogy érdekli-e a terméked, vagy átkattint a konkurenciához!

Jobb termékfotók = több vásárlás

Az egyenlet ennyire egyszerű. Béna, kicsi, pixeles, homályos fotók alapján senki nem fog venni semmit. Vagy legalábbis valami mással nagyon alá kell támasztanod a vásárlói döntést.

Ne felejtsd el, hogy az internetes áruházak a hagyományos, offline áruházakat hivatottak felváltani. Ezen vásárlói élmény lényege, hogy a saját szemeddel tudod megnézni, a saját kezeddel tudod megtapogatni a terméket, sőt, még meg is szaglászhatod, ha akarod.

Ezzel szemben mit tud egy online áruház nyújtani? Képeket. A gyenge képek olyanok, mintha egy cipőboltban csak tíz méterről nézhetnéd meg a kiszemelt lábbelit. Annyit látsz, hogy az egy fekete cipő. Megvennéd? Nyilván nem, hanem átmennél az utca túloldalára, ahol ugyanazt a cipőt közelről megnézheted, sőt megfoghatod. Na ezt a minőségi különbséget kell átültetni a digitális boltodba!

Nézzük akkor konkrétan, hogy a termékfotóknak milyen feltételeknek kell megfelelniük.

Minőség

Ne legyen homályos, életlen, sötét, ne lógjon bele az ujjad. Szebb lesz a végeredmény, ha profi fotós készíti el ezeket a képeket, de ha nincs rá keret, és magad készíted a fotókat, néhány dologra figyelve te is sokat tudsz javítani a végeredményen. Figyelj arra, hogy sok fény legyen a tárgyon, amit fotózol. Így biztos nem lesz sötét a kép, és nagyobb valószínűséggel lesz éles is. Ha a kész képen a valós színektől eltérőeket látsz, javítsd valamelyik képszerkesztő programmal. (Létezik ingyenes is, próbáld ki például a Gimpet.)

Figyelj arra, hogy kizárólag nagyfelbontású képeket tegyél fel a termékeidhez! Tudod, a cipő, amit csak tíz méterről nézhetsz meg…

Te is utálod, ha csak miniatűr képet látsz egy webáruházban, igaz? Bele lehet nagyítani, de akkor vagy ugyanazt a méretű képet kapod, vagy nagyobbat, csak annyira pixeles, hogy a két kezeden meg tudod számolni a képpontokat. Ez persze nem segíti a vásárlást. Az viszont igenis vásárlásra ösztönöz, ha a termékképekbe rendesen bele lehet nagyítani. A zoomolt kép akár az egész képernyőt is elfoglalhatja, itt a méret tényleg számít!

Mennyiség

Minél több képet lát a vevő, annál pontosabban maga elé tudja képzelni a terméket, és annál kevesebb kétely marad benne. Úgyhogy tegyél fel minden nézetből, oldalról, hátulról, alulról is képet! Lehetnek stúdiófotók, és valós környezetbe helyezettek is vegyesen, például egy cipő viselés közben az utcán.

Webáruház konverziója - rossz példa a képekre

A fenti képen látható termékoldalt egy konkrét hazai webáruházból mentettem le. A képek terén egyértelműen számtalan lehetőség is mutatkozik a konverzió javítására. Egyrészt csak egyetlen egy képet tettek fel, ami a pedálnál még nem annyira vészes, de egy cipőt egy kép alapján nem vennék meg. Másrészt nagyon kicsi ez a kép. Rendben, hogy rá lehet kattintani, és akkor meg tudom nézni valamivel nagyobban is. Ez viszont egy plusz interakciót igényel, ami ha minimálisan is, de ronthatja a konverziót. Ráadásul a zoomolt kép se valami óriási, főleg, hogy a cipő és a pedál egy képen foglalják a helyet.

Érdemes lenne tehát már alapból nagyobb képeket feltenni, illetve a cipőt minden szögből megmutatni. A kattintásra felugró nagyított kép méretét pedig tovább növelni.

Jobb termékleírás = meggyőzőbb ajánlat

Bár nagyon sok hazai webshop alulértékeli a leírások szerepét, ezek a szövegek igenis számítanak. A vásárlóknak meg kell adni minden információt ahhoz, hogy meg tudják hozni a döntést. Ha ez nincs meg, hiába szeretné megvenni, a nagy hezitálásban valószínűleg mégse teszi meg.

Minőség

A jó termékleírás segítségével a vevőd meg tudja győzni saját magát, hogy igenis neki kell a terméked. Ezért nem a termék tulajdonságait kell hangsúlyozni, hanem hogy azok milyen előnyöket jelentenek. Például annál, hogy egy laptopban 500GB tárhely áll rendelkezésre, a laikusnak sokkal többet mond az, hogy 500 film fér el rajta.

Sokszor lehet látni, hogy egy bizonyos terméknél minden webshopban ugyanaz az unalmas, nyúlfarknyi gyártói leírás szerepel. A magasabb konverzió érdekében mindenképpen érdemes valami egyedi szöveget írni az eredeti helyett. Egyrészt a rendesen megírt termékleírás már önmagában is jobban teljesít, másrészt pedig ezzel meg tudjuk magunkat különböztetni a konkurenciától, akik arra se veszik a fáradtságot, hogy egy rendes leírást írjanak.

További extra adalék, ha a leírást feldobod egy rövid, egy-két mondatos sztorival. “Ha egész nap ügyféltől ügyfélig rohan, viszont az eleganciát nem engedhet, ez a cipő Önnek készült!”

Mennyiség

Manapság szinte minden online dologra igaz, hogy a kevesebb több, hiszen ekkora zajban a látogatóknak nagyon kevés ideje van egy-egy oldalra, cikkre, vagy éppen termékvásárlásra.

Jogosan merülhet fel benned a kérdés: Akkor most legyen rövid a termékleírás, vagy legyen hosszú, hogy minden infó beleférjen? A legjobb megoldás, ha mindkettő szerepel a termék oldalán. Egy rövid, amiben a leglényegesebb dolgokat írod le, és egy hosszú, amiben viszont minden benne van. Így aki megelégszik a kivonattal, annak nem kell átrágnia magát a hosszú szövegen (tovább segíthetsz neki azzal, hogy felsorolásba tördeled a fő tudnivalókat). Viszont aki vásárlás előtt szeret nagyon utánajárni a dolgoknak, az tudja olvasgatni a teljes leírást.

Vegyük elő megint az előző konkrét példát a magyar bringás eboltból. Elemezzük kicsit a termékleírást, nézzük meg, miben lehetne fejlődni!

Webáruház konverziója - rossz példa a képekre

A leírás legnagyobb hiányossága, hogy ebből én nem tudom meg, hogy nekem megfelelő-e ez a cipő és pedál. Vajon kezdőknek tervezték, vagy nagyobb igénybevételt is kibírna? Ezt lenne érdemes leírni a rövid szövegként. Ha ennek alapján úgy ítélem meg, hogy ez nekem való, akkor mehetek a részletes leírásra, ahol a bizalmamat tovább mélyíthetem.

Illetve mélyíthetném, ha érteném, hogy miről van szó, és többségében nem csak száraz felsorolás lenne.

Azt látjuk, hogy szépen fel vannak sorolva a két termék tulajdonságai. Néhányat meg is magyaráznak, például “javítja a pedálozás hatékonyságát”. Viszont ennyiből én nem tudom elképzelni, hogy miről van szó. Az, hogy a “SHIMANO Dynalast precíz illeszkedést nyújt”, nekem egy kicsit ködös. Gondolom, azt jelenti, hogy nem csúszik el a sarkam, mert olyan a szabása, vagy mert van benne valami merevítés. De meggyőzőbb lenne, ha ez rendesen le lenne írva, esetleg még fotón is meg tudnám nézni! Ugyanez vonatkozik a cipő “Cross X” fantázianevű tulajdonságára is. A pedál leírásán is lehetne dobni egy kicsit. Például az, hogy “tömített cserélhető csapágyak”, a laikus vásárlónak semmit se jelent. Az viszont, hogy ebből kifolyólag jelentősen megnő a pedál élettartama, mert a legkényesebb, leggyorsabban elromló alkatrészt cserélni lehet, már olyan előny a vásárló szemében, ami vonzóvá teszi ezt a pedált, és máris nagyobb kedve lesz megvenni!

(Egyébként szoktam itt vásárolni, de nem a webshop remek kialakítása miatt. Úgyhogy minden, ami elhangzott, kizárólag építő jellegű kritika! Hajrá előre, javítani azt a konverziót! 🙂 )

Szuper termékfotók + szuper termékleírás = biztos siker!

Ez volt tehát az a két legfontosabb dolog, amit minden elektronikus boltnak kötelezően a legmagasabb szintre kellene fejlesztenie! Ha ezeket az alapokat leraktad, utána jöhetnek a finomságok. Figyeld a sorozat többi részét, mert ezekre is fényt derítünk!

Ha pedig webáruházad konverziójában segítségre lenne szükséged, honlapomon keresztül el tudsz érni. Kattints, és kérd a díjmentes elemzést!

Olvasd el ezeket is:

Kommenteld meg jól:

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .