A weboldalad 7 legfontosabb mérőszáma

weboldal-mérőszámai-kiemelt

Írta: NetMasters

2016.06.02.

A weboldaladon számtalan mérési lehetőség van. A Google Analytics a legjobb olyan ingyenes eszköz, ami nélkül egyszerűen nem lehet weboldalt működtetni. A túl sok statisztika olyan felhasználónak aki újonnan használja az Analyticset elég nyomasztó lehet. Ebben a bejegyzésben összeszedtem a 7 legfontosabb mérőszámot, amit mindenkinek figyelnie kéne.

A Google Analytics-et valószínűleg csatlakoztattad már a weboldaladhoz. Ha nem, akkor ebben a bejegyzésben megmutatom, hogy kapcsold a WordPress weboldaladhoz.

1. Látogatók száma

A legegyértelműbb és legáltalánosabb statisztika a látogatóid száma. Egy oldalról elég sokat elmond, hogy hányan olvassák. Persze ez nem azt jelenti, hogy mennyi pénzt keresel vele, de nagyjából elég jól lehet következtetni a weboldal sikerességéről.

Ezen kívül ne csak a konkrét számra gondolj, hanem arra is, hogy mikor volt valami kiugró érték és hogy alakul idővel a weboldalad látogatottsága. Egyenletesen növekszik vagy nagyon sok kiugró érték van? Esetleg stagnálsz vagy csökken a látogatottságod?

Fontosak a kilengések is, mert ha egy nagy csúcsot látsz akkor meg tudod nézni, hogy miért alakult ez ki és esetleg később meg tudod ezeket ismételni.

Ha például egy vendégcikket írsz egy nagy blogra vagy weboldalra, ahonnan sok látogatót szerzel, ezt látod az Analyticsbe és rájössz, hogy nagyon jó ötlet ez a vendégblogolás, mert sok látogatót hoz.

A Munkamenetek helyett én a (egyedi) Felhasználók statisztikát szoktam a főképernyőn általában megnézni, mert így azt fogod megkapni, hogy hány egyedi személy nézte az oldalad.

2. Látogatók forrása

Talán a látogatók számánál is fontosabb, hogy honnan érkeznek a weboldaladra. A bal oldali Ügyfélszerzés menüponttal érheted el a statisztikákat.

4 külön típusra osztja a látogatók forrását az Analytics.

csatornák aránya

  • Social: Közösségi médiából érkező forgalom
  • Direct: traffic: Konkrétan a te weboldalad URL címét beírókból származó forgalom
  • Organic Search: A keresőből érkező fogalom
  • Referral: Másik weboldalról érkező forgalom

Meg tudod nézni, hogy melyik csatorna milyen eredményeket hoz.

Mivel a WPKurzus egy új oldal még nagyon kevés forgalmunk van más oldalakból és a keresőből, mert egyszerűen még nem vagyunk elég helyen. Valószínűleg változni fognak az arányok az idő múlásával.

3. Legjobb oldalak

Ha a bal oldali menüben a Viselkedés-re kattintasz megnézheted melyek a leglátogatottabb oldalaid.

legjobb-oldalak

Ha már sok sikeres bejegyzésed van, meg tudod nézni a legjobbakat. Ezáltal később hasonló bejegyzéseket készíthetsz, külön csalikat vagy termékeket hozhatsz létre ezekre, mert láthatóan nagyon jól működnek.

4. Kulcsszavak

Az Ügyfélszerzés–>Keresőoptimalizálás–>Lekérdezések menüponton megnézheted, hogy milyen kulcsszavakra sikeres vagy éppen nem sikeres a weboldalad.

Megjegyzés: Ha ezt esetleg nem látod, hozzá kell kapcsolnod a Search Console-t az Analyticsedhez

A nagyon jól teljesítő kulcsszavak céloldalait még jobbá alakíthatod, külön ajánlatot hozhatsz rá létre. A rosszul szereplő kulcsszavakkal is érdemes foglalkozni. Hozhatsz létre rá újabb bejegyzést vagy egy régebbibe tehetsz jobb tartalmat.

5. Visszapattanási arány

Visszapattanás esetén a látogató szinte meg sem nézi az oldalad, de egyből elhagyja. Általában ez azt jelenti, hogy nem kapta meg az információt az oldalon, amiért odament, ami elég nagy probléma.

Alapvetően ez a szám elég magas szokott lenni, szóval 30-50%-os visszapattanási aránnyal elég királynak érezheted magad. Az átlag egyébként kb. 50% körül szokott mozogni, szóval minden második ember egyből lelép az oldaladról. Szomorú, nem?

Ha például Facebookon olyan címeket adsz a bejegyzéseidnek, ami köszönőviszonyban sincs a céloldal tartalmával elég rossz visszapattanási arányod lesz. A Google-ből is ha sokan mennek egy adott kifejezésről az oldaladra, de le is lépnek rólad, akkor a tartalmad nem megfelelő, nem kapták meg a kívánt információt.

6. Kilépő oldalak

A kilépő oldalak és visszapattanás kifejezéseket gyakran összekeverik. Visszapattanás esetén úgy hagyják el a weboldalad, hogy alig néztek meg rajta valamit, míg a kilépő oldalnál a kilépés előtt több oldalt is megnézett a látogató.

Természetesen néhány oldaladnak mint a fizetési oldal vagy köszönöm oldal nagyon magas a kilépési aránya, de ha olyan oldalt veszel észre, ami az átlagosnál rosszabbul szerepel megpróbálhatsz egy új Call-to-Action-t kitalálni.

Az is lehet, hogy nem találják meg a keresett információt az oldalon, így a tartalmat kell fejlesztened.

7. Konverzió

A konverzió és az ezzel kapcsolatos mérőszámok már egy sokkal bonyolultabb statisztikai adat.

Itt már meg kell tervezned a rendszered, hogy mit számítasz konverziónak. Lehet ez egy email listára való feliratkozás vagy konkrétan a vásárlás.

Mindenképpen megéri rászánni az időt és létrehozni ezeket a feltételeket, mert később nagyon hasznos lesz, ha megvannak az adataid a weboldaladról.

Olvasd el ezeket is:

Kommenteld meg jól:

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..