A technológia nem állhat meg: miért optimisták a recesszióban is a felhőtechnológusok? CloudFest, 4. nap

Írta: NetMasters

2023.04.07.

A konferencia zárónapjának témája marketingesebb irányba kanyarodott a technológia felől: elsősorban arról beszélgettünk, hogy mik az ügyfélmegtartás leghatékonyabb módjai, hogy miért nem újítanak meg az emberek domaineket, és hogyan érdemes tudást átadni a saját ügyfeleidnek.

Tanítsd az ügyfeleid

Andy Simpson, a Verisign vezető adattudósa azzal kezdte a napot, hogy elárulta, tapasztalataik szerint aki domaint regisztrál és weboldalt is épít rá, az 90%-ban ezt az első három hónapban teszi meg.

Ez persze azt is jelenti, hogy aki 90 nap alatt nem élesít weboldalt a domainen, az már szinte biztosan nem is fog.

Ennek nyilván változatos okai lehetnek – a domaint csak tartalékba veszi, elfogy a lendülete, másfelé megy a fókusz, de a leggyakoribb mégis az, amikor megvan az ötlet, de egyszerűen hiányzik maga az alapvető tudás és tapasztalat ahhoz, hogy akár egy egyszerű WordPress oldalt elkészítsenek.

És itt lép be az ügyféledukáció, ami nem csak a hozzánk hasonló webhosztinggal, domainekkel foglalkozó cégeknek fontos, hanem mindenkinek, aki terméket vagy szolgáltatást értékesít.

Andy szerint, ha domain regisztrációról van szó, az ügyfelek a legtöbb értéknövelt szolgáltatást, vagyis upsellt a regisztrációkor vásárolják meg. Ez működhet bármilyen terméknél, a klasszikus példa persze a “kérsz hozzá nagyobb krumplit?”  De nézzünk pár másikat is:

  • Egy mobiltelefonhoz tok, hogy tovább bírja a készülék, vagy korlátlan net, hogy többet használják;
  • Egy szobafoglalás mellé a parkolás külön intézése, jegyfoglalás programokra;
  • Egy porszívóhoz extra porzsák, tartalék fej.

És így tovább. A lényeg, hogy a vásárlód a termékedet jobban és hosszabb távon legyen képes használni, és így később nagyobb eséllyel is térjen vissza hozzád.

És a tiszta edukáció, amit mindezek mellé adhatsz, tovább erősíti ezt. Visszakanyarodva a domain-weboldal példához, akinek segítesz felépíteni a weboldalát a regisztráció után, valószínűleg nem fogja a domaint egy év után lemondani, hanem megújítja azt.

Érdekes adalék, hogy a COVID-dal érkező lezárások, karanténok, home office idején szemmel jól láthatóan megnőtt azoknak a domain regisztrációknak a száma, amelyekhez nem húztak fel weboldalt a tulajdonosaik. Nem nehéz látni, mi lehet emögött: az otthon ragadt embereknek több ideje volt tervezgetni, álmodozni, önmegvalósítani, de – megint csak edukáció híján – a legtöbb akkor született ötlet aztán el is halt.

A zenész nem abból él, hogy futás közben őt hallgatod

Hanem a turnézásból, fellépésekből, merchandise-ból. És az autógyártók sem a kocsieladásokból, hanem abból hogy utána még szükséged lesz olajra, alkatrészekre és kismillió dologra, hogy a kocsit épen és egészségesen tartsd.

Az nem újdonság, hogy megtartani egy ügyfelet sokkalta olcsóbb, mint megszerezni egy újat, elsősorban azért, mert a már kiépült bizalmi viszonyra tudsz alapozni.

Pawel Rzeszucinski, a CentralNic Group vezető adatelemzője és AI-szakija szerint az adatokból az olvasható ki, hogy ha a retención, ügyfélmegtartáson csak 1 százalékot erősíteni tudsz, abból annyi hasznod származik, mintha 5 százalékot erősítettél volna az ügyfélszerzésen.

Ami fontos: hibázni fogsz, de ez nem baj.

  • Kezdj el dolgozni a retención.
  • Az ügyfelek egy része így is le fog morzsolódni.
  • Nézd meg, hogy miért. Dolgozz adatalapon.
  • Javíts a folyamataidon. Upsellezz, edukálj, kommunikálj aktívan.

A felhőt a recesszió sem fújja el

Délután a színpadon beszélgetett Boris Becker és a nagyhullám szörfös Andrew Cotton: a kitartásról és fókuszról beszéltek, de megemlékeztünk a 35. születésnapját ünneplő DNS protokollról is.

De ami minket igazán érdekelt, az olyasmi, amit a rendezvényen korábban még nem láthattunk.

A CloudFest idén először úgy döntött, hogy ha már több tízezer szakemberhez van közvetlen hozzáférésük, elvégeznek még a konferencia előtt egy piackutatást. Végül több mint ezer választ kaptak, így sikerült néhány statisztikailag releváns megállapítást tenniük a frissen kiadott State of the Cloud 2023-ban.

Nézzünk néhány számot:

  • A szakemberek 86%-a optimista a felhőtechnológiák jövőjét nézve.
  • 87% szerint a felhő továbbra is alapvető fontosságú lesz az üzleti szektorban.
  • 61% vágyik arra, hogy a végfelhasználók jobban értsék a felhő technológia működését.
  • 63% szerint elengedhetetlen a globális együttműködés a technológiai ipar szereplői között.

A fő üzenet, ami megfogalmazódott, egyértelműen ez: a recessziós és inflációs aggodalmak nem rengették meg a felhőipart, a szakemberek elsöprő többsége szerint a fejlesztéseknek fennakadás nélkül tovább kell folynia ilyen környezetben is.

Mindeközben persze kockázatok és veszélyek is akadnak – a konferencia teljes tematikáját tekintve nem meglepő, hogy leginkább a biztonsági megfontolásokat látják így, az MI/AI, az emerging tech viszont sokkal inkább lehetőségként jelenik meg.

Ez az, amivel a legjobban lezárhatjuk az egyes napokról írt közvetítésünket, mielőtt részletesen nekiállunk kibontani a főbb témákat: a technológiai szektor –  hiába a globális politika és gazdaság kaotikus állapota ,- optimista.

A közvélekedés szerint a technológiai fejlesztés nem akad, nem akadhat meg, mert ez biztosítja, hogy az ilyen helyzetekben is visszapattanhassunk, hogy ellenállóbb gazdaságot és társadalmat építhessünk fel. És ez egy biztatóan reményteli hozzáállás azoktól, akik ezt a globális infrastruktúrát üzemeltetik és építik.

Köszönjük, hogy velünk tartottál a CloudFestre: nem csak, hogy jövőre is kilátogatunk, még az idei témák feldolgozását is sokáig folytatni fogjuk. Lesz a blogon részletes írás a WordPressről, az MI-ről, a kiberbiztonság legújabb fenyegetéseiről, szóval maradj velünk…

Olvasd el ezeket is:

Kommenteld meg jól:

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .